Eerste volledig elektrische Volvo

Blijf op de hoogte en schrijf u in

 

Nieuw ontworpen structuur

Veiligheidskooi, kreukelzones en zwaartepunt

Veiligheidsingenieurs van Volvo hebben de voorzijde van de auto compleet opnieuw ontworpen en versterkt. Dat was nodig vanwege de afwezigheid van een motor in de neus, terwijl de auto moet voldoen aan de hoogste veiligheidsnormen van Volvo om de inzittenden dezelfde veiligheid te bieden als de andere modellen van het merk bieden.

Om in het geval van een aanrijding de inzittenden te beschermen en het accupakket intact te houden, is een nieuwe, unieke veiligheidsstructuur ontwikkeld. De accu’s zijn ondergebracht in een veiligheidskooi die is opgebouwd uit geëxtrudeerd aluminium. Daardoor heeft Volvo een ingebouwde kreukelzone rondom het accupakket gecreëerd.

De plaatsing van het accupakket in de vloer heeft als belangrijk bijkomend voordeel dat die het zwaartepunt van de auto verlaagt. Dat verhoogt de stabiliteit van de auto en verkleint het risico op omslaan.

Inschrijven
Nieuw ontworpen structuur

Nieuwe technologie

Achterzijde versterkt

De carrosseriestructuur van de elektrische XC40 is ook aan de achterzijde versterkt, waar de elektrische aandrijflijn in de carrosseriestructuur is geïntegreerd. Bij een aanrijding worden de botskrachten zo beter verdeeld. Daardoor wordt de belasting van de inzittenden tijdens een ongeval beperkt.

Op het gebied van actieve veiligheidssystemen introduceert Volvo met de elektrische XC40 ook nieuwe technologie. Dit is namelijk het eerste model van Volvo dat is uitgerust met een nieuw sensorplatform voor de ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Het platform is een modern, schaalbaar en actief veiligheidssysteem dat een aantal radars, camera’s en ultrasonische sensoren bevat.

Inschrijven
Nieuwe technologie
Vestigingen