Actieradius vergroten
Met behulp van 10 tips
Met de komst van elektrisch rijden is er een nieuwe informatievraag ontstaan. Onze klanten zijn benieuwd hoe elektrisch rijden precies werkt en welke mogelijkheden er zijn. Om deze vragen te beantwoorden hebben wij een gratis digitaal magazine samengesteld over elektrisch rijden. Ook verzamelden we de vragen die onze klanten het vaakst aan onze verkoopadviseurs stellen. Hieronder zijn de vragen te lezen. En natuurlijk geven wij ook de antwoorden. Maar hoe vergroot u de actieradius?
10 tips voor een langere actieradius
1. Kies voor een auto met warmtepomp
2. Rijd met One Pedal Drive
3. Anticipeer op tijd en rijd vloeiend
4. Zorg voor de juiste bandenspanning
5. Breng de auto aan de lader op temperatuur
6. Verminder de luchtweerstand (geen dakdragers)
7. Minder gewicht (geen onnodige spullen in de auto)
8. Zet de verwarming of airco lager
9. Houd de batterij tussen 20% en 80%
10. Rijd niet harder dan 100 km/h
In de praktijk
Interview met Rogier Simons
Verkoopadviseur Rogier Simons is één van onze eerste collega’s die dagelijks volledig elektrisch rijdt. En om eerlijk te zijn: hij was in het begin nogal sceptisch. Vooral de actieradius vond Rogier bedenkelijk. Want hoeveel kilometer rijdt een elektrische auto nu écht?
Over de 418 kilometer die de XC40 Recharge Pure electric kan halen, zegt Rogier het volgende: “het is echt afhankelijk van de temperatuur, het weer en je rijstijl. Maar gemiddeld denk ik 350 kilometer echt wel te halen. Ik heb meegemaakt dat ‘ie bij 18 graden op 400km stond. Als je de motor start dan zie je dat het zakt richting 370 km vanwege het opstarten van alle systemen en de airco, maar dat valt mij niet tegen.” Bovendien is een auto met warmtepomp een goed idee: de warmtepomp zorgt ervoor dat de batterijen sneller op temperatuur zijn. Rogier hoort van zijn klanten dat dit positief effect heeft op de actieradius.
Het hele interview leest u gratis in het digitale magazine Pure.
Lees alles over opladen, veelgestelde vragen en hybride als middenweg in het GRATIS, eerste nummer van Pure.